you're always in my heart

PERM@ISURI H@TI SEOR@NG LEL@KI:

Di antara kekasih pilihan di hati Punyai budi penghias diri Wajahnya lembut biasan pekerti yang tinggi Indahnya perhiasan duniawi Di antara diriku jua dirimu Hanya mengharap cinta yang satu Ku binakan mahligai impian mu Oh sayang ikhlaskanlah hati mu Malumu bernilai Katamu berhikmah Hatimu tulus suci dan murni Hanya diri yang halal Engkau serahkan segala Untuk mencari redha Ilahi Benarlah! cinta buta melalaikan Tanpa memikirkan batas syariatnya Semuanya itu hanya ujian di dunia Ia adalah mahar untuk kita ke syurga Kau permaisuri di hatiku Di dunia ini kau penghibur Menjunjung kasih amanah Ilahi Ku cuba akan terus menyayangi Terima kasih ucapan ku beri Kau hadiahkan ku cahaya hati Ku pimpin tanganmu oh kasih Meniti hari Semoga kita dapat bersama Sampai kepadanya Di syurga sana Tuhan kekalkanlah Permaisuri hatiku Untuk menemani Dalam menggapai cintamu

NILAI DIRI ANDA,TENUNG2 KN & SLMT B'MSRA!!!

Persediaan sebelum mati:

1.SIHAT sblm SAKIT 2.MUDA sblm TUA 3.KAYA sblm MISKIN 4.LAPANG sblm SEMPIT 5.HIDUP sblm MATI Mati itu terlalu sakit, di dlm kubur terlalu sempit, ular dan kala dtg m'gigit, papan pula mula menghimpit. Mati itu terlalu lazat, Bagi shuhada' di medan jihad, oleh itu para sahabat, sentiasalah kita beringat!! termasuklah dgn diri sy sndiri.. Oh Allah berikanlah sy petunjuk dan hidayah secepatnya,sblm AJAL menjemput sy utk PERGI SELAMA2NYA,,ALMIGHTY OF ALLAH!!!

Friday, October 31, 2008

C!r!2 SU@MI soleh (Mutiara Hati)

1. Kuat agamanya
* Biar bz sekalipun, solat frdu ttp t'plihara. Utamakn lah pemuda yg ttp p'amalan agamanya. Lantaran ketaqwaannya yg tggi biarpun dia pemuda yg sederhana.
2. Baik akhlaknya
* Ketegasannya nyata ttpi dia lmbut & b'tolak ansur hkkatnya. Sopan ttur kata gambaran peribadi & hati yg mlia. Rasa hrmtnya pd wrga tua ketara. Mdh di bawa b'bncg & tdk t'lalu berahsia.
3. Tegas m'p'thn kan maruah
* P'nh kah dia m'jengah ke tmpt2 yg m'jtuhkan kredibiliti & maruahnya sbg seorang islam?? Adakah dia jjur sbg pelindung mruah seorang pmpn??
4. Tenang wajah
* Apa yg t'smpan dlm sanubari kdg2 t'pncar pd air muka. Wajahnya tenang setenang swaktu dia b'ckp & b'tndak.
5. Rakan p'gaulannya
* Rakan2 p'gaulannya ialah mrk yg spt nya. Sebaik2 teman adalah teman yg soleh.
6. T'batas p'gaulan
* Sbg lelaki dia tahu tidak mdh jd fitnah orang ttpi dia tdk blh mengamalkan cara hdup bebas.
7. Tidak liar matanya
* P'hatikan apakah matanya sering meliar ke arah perempuan lain ketika sdg b'ckp dgn anda.Klu ya, jgn sesekali biarkan lelaki t'sbt m'jd tman hdup anda.
8. Pemurah tp tdk boros
*Dia tidak kedekut ttpi seorang yg bijak dan b'hemah dlm b'belanja.
9. Amanah
* Sentiasa menepati pd jnji dan tidak mengingkarinya.

P/S: INGATLAH WHAI KAUM HAWA,SENTIASALH PERINGATKAN PSGN ANDA BHW TNGGUNGJWB SEORANG LELAKI IALAH MENYELAMTKN WANITA DRPD MSK NERAKA APBILA DI AKHIRAT KELAK!!!

No comments: